Sopimusehdot
1. Yleistä
- Tämän sopimuksen osapuolina ovat palveluntarjoaja
Laskim sekä palveluita käyttävä yritys,
yksityishenkilö tai yhteisö (jäljempänä
asiakas).
- Sopimus tulee voimaan, kun asiakas tilaa palvelun,
asiakas hyväksyy nämä sopimusehdot ja kun
palveluntarjoaja on hyväksynyt tilauksen.
2. Palveluntarjoajan velvoitteet ja vastuut
- Palveluntarjoajan velvollisuuksiin kuuluu ilmoittaa asiakkaalle tarvittava tieto palvelun käyttämistä varten.
- Palveluntarjoajan velvollisuus on ilmoittaa mahdollisista
käyttökatkoksista riittävän aikaisin asiakkaalle.
Palveluntarjoaja ei kuitenkaan ota vastuuta
hätäylläpitotöistä aiheutuneisiin katkoksiin.
- Palveluntarjoajan velvollisuus on korjata mahdolliset viat niin
pian kuin mahdollista. Palveluntarjoaja ei ole velvollinen korvaamaan
asiakkaalle tilapäiskatkoksista aiheutuneita kustannuksia tai
ongelmia.
- Palveluntarjoaja vastaa vain omasta huolimattomuudestaan
aiheutuneista välittömistä vahingoista.
Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu kuitenkin enintään yhden
(1) kuukauden verkkopalveluiden kiinteätä perusmaksua
vastaavaan summaan.
- Välillisiä, ennalta-arvaamattomia tai yllättäviä vahinkoja palveluntarjoaja ei korvaa.
3. Asiakkaan velvoitteet ja vastuut
- Asiakkaan tulee noudattaa Suomen lakia aina käyttäessään palveluntarjoajan tuottamia palveluita.
- Asiakas vastaa materiaalista, jota hän säilyttää palvelimella.
- Asiakas on vastuussa hänen tunnuksella tehdyistä
toimista ja siitä, että tunnus eikä salasana joudu kolmansien osapuolien
käsiin.
- Asiakkaalla ei ole oikeutta myydä palveluntarjoalta ostamiaan palveluita edelleen kolmansille osapuolille.
- Asiakkaan tulee ilmoittaa palveluntarjoajalle muuttuneet yhteystiedot sähköpostilla tai muulla tavalla.
- Alle 18-vuotiaalla henkilöllä tulee olla huoltajan lupa palvelun tilaamiseen.
4. Maksut
- Asiakkaan tulee maksaa palveluntarjoajan lähettämä
lasku eräpäivään mennessä. Maksun
viivästyessä on palveluntarjoajalla oikeus periä
viivästyskorkoa. Mikäli palveluntarjoaja joutuu turvautumaan
maksukehoitteeseen on hänellä oikeus periä asiakkaalta
siitä aiheutuvat kulut. Jos maksu viivästyy maksukehoituksesta
huolimatta, palveluntarjoajalla on oikeus estää palveluiden
käyttö pysyvästi ja periä tästä
aiheutuneet kustannukset asiakkaalta kulloinkin voimassaolevan
hinnaston mukaisesti.
- Palveluntarjoaja varaa oikeuden muuttaa palvelun hintaa ja
hinnoittelurakennetta. Asiakkaalle ilmoitetaan hinnaston muutoksista
yhtä (1) kuukautta ennen niiden voimaantuloa. Asiakkaalla on
oikeus kahden viikon ajan, hinnanmuutoksesta tiedon saatuaan, irtisanoa
sopimus päättymään välittömästi.
- Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa hintoja
asiakaskohtaisesti, mikäli asiakkaan aiheuttama verkkoliikenne tai
laitekuormitus selvästi ylittää muiden samaa hintaa
maksavien asiakkaiden liikennemäärän tai
laitekuormituksen.
- Palveluntarjoajasta riippumattomista syistä kuten
lakisääteisistä maksuista johtuvat hinnan muutokset
astuvat voimaan välittömästi.
- Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tarkistaa asiakkaan luottotiedot.
5. Voimassaoloaika
- Sopimus on voimassa toistaiseksi yhden (1) kuukauden
irtisanomisajalla. Asiakas voi tehdä irtisanomisen sähköpostilla.
-
Verkkotunnusten osalta irtisanomisaika on yksi vuosi, koska ne tilataan aina vähintään vuodeksi kerrallaan.
Palveluntarjoajalla on velvollisuus kysyä asiakkaalta ajoissa ennen verkkotunnuksen uusimista, että haluaako asiakas uusia verkkotunnuksen.
(Lisätty 28.3.2019)
- Sopimus voidaan purkaa heti, mikäli toinen osapuoli on rikkonut tämän sopimuksen ehtoja.
- Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea asiakkaan tunnus ja purkaa sopimus, mikäli
asiakas käyttää palveluntarjoajan tietoverkkoa
palveluntarjoajan arvion mukaan laittomaan tai hyvän tavan
vastaiseen toimintaan, esimerkiksi hankkimalla luvatta
lisäoikeuksia tai rikkomalla tietoturvaa.
- Palveluntarjoaja voi sulkea tunnuksen, mikäli asiakas on esiintynyt
väärillä henkilötiedoilla.
6. Sopimusehtojen muuttaminen
- Palveluntarjoajalla on oikeus parantaa, täydentää,
muuttaa tai poistaa tietoverkkonsa ominaisuuksia, palveluja ja palveluaikoja sekä muuttaa näitä ehtoja.
Palveluntarjoaja ei vastaa muutoksista asiakkaalle aiheutuvista
kustannuksista.
- Asiakkaille ilmoitetaan muuttuvista sopimusehdoista ja
palvelun olennaisista muutoksista yhtä (1) kuukautta ennen niiden voimaantuloa.
Asiakkaalla on oikeus kahden viikon ajan muutoksesta tiedon
saatuaan irtisanoa sopimus päättymään
välittömästi.
- Palveluntarjoajan tietoverkkoon voidaan tehdä vähäisiä muutoksia ilmoituksetta.
7. Erimielisyydet
- Tästä sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet käsitellään Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa.